לפני לא הרבה שנים, (טוב 10 שנים בזמן אינטרנט זה כמו 100 שנה), בניית אתר אינטרנט נחשבה ליקרה, מסובכת ויועדה לרשתות הגדולות בלבד וגם אז לא כל רשת גדולה ראתה בצורך בבנית אתר אינטרנט חדש בשבילה כצורך כיומי.
המהפכה החלה ואט אט כל אחד רצה אתר אינטרנט, ולא סתם אתר אלא אתר יפה, מרשים וקל לתפעול. כזה אתר שבעליו יוכל להתגאות בפניי כל חבריו כי האתר שלו הינו היפה והמתקדם ביותר בתחום אליו הוא משתייך.
עד לפני כ6 או 7 שנים מיום כתיבת המאמר עסקים כדוגמת חנויות פרחים, חנויות צילום וכו' הסתפקו באתר תדמיתי בלבד, ולא היה איש שחשב כלל כי חנות צילום יכולה להשתמש באתר אינטרנט דינאמי. למען האמת גם לא היה את ה צורך בכל. לצורך ההמחשה הבאתי אתר תדמיתי לדוגמא: כלת העמק ומצד שני הבאתי אתר דינאמי לדוגמא: מערכת Tpic. שימו לב שאתר דינאמי לא חייב להיות אתר מכירות, אלא אתר שמבצע פעולות למען הגולש (פעולות צד שרת)
במהלך השנים ענפים רבים כגון ענף הצילום עברו מהפכה קשה, מהפכת הדיגיטל. עשרות חנויות צילום בארץ (ובעולם) שלא עמדו בקצב הדיגיטלי פשוט פרשו מהענף. חנויות אחרות נאלצו לכוש מכונות דיגיטליות לפיתוח תמונות בשווי 100,000 דולר ויותר. השקעה שבדיעבד התבררה כלא מוצדקת ולא מחזירה את השקעתה.
הן החברות הגדולות והן גופים אחדים לבניית אתרים ופתרונות אינטרנט פיתחו שיטה, בניית אתר אינטרנט דינאמי עם מערכת העלאת תמונות לשרת. המערכת הזאת, מאפשרת לגולש (והלקוח של החנות) לשלוח תמונות להדפסה ישירות מהבית ללא צורך בהגעה פיזית לחנות לצורך שליחת התמונות.
עם בעל החנות רצה הוא גם היה מוסיף שירות של משלוח התמונות עד לבית הלקוח ובכך נחסך מהלקוח הצורך לצאת כלל מהבית לצורך הדפסה וקבלת התמונות שהוא ביקש להדפיס.
בעליי חנויות צילום רבות שראו באינטרנט, בבניית אתרים ובמדיה הדיגיטלית ככלל האוייב הגדול ביותר שלהם, ו/או חנויות אשר לא היו ערוכות במכונות הדיגיטליות היקרוות ויתרו על הרעיון של שליחת תמונות דרך הבית. התוצאה - הרסנית!!!
היום בשוק רואים רשתות צילום גדולות שניצלו נכונה את המהפכה הדיגיטלית כגון: רשת פוטושופ, רשת צם-צם, ורשת הלד צילום. אלו חנויות צילום אשר התחילו כחנויות קטנות ובגלל החלטות נכונות וכלכליות בתחום בניית אתרים ככלל ובתחום הדיגיטלי בפרט גדלו ונהפכו לרשתות גדולות ומרשימות.
בצידו השני של המתרס, עומדות אותן חנויות צילום גדולות, וותיקות אשר בעליהם לא השכילו להכנס למהפכה הדיגיטלית בזמן והחליטו לא לרכוש את המכונות הדיגיטליות או לא לבצע בניית אתר דינאמי עם מערכת העלאת תמונות ולכן היום אותם חנויות קטנו או אף נסגרו כליל.
לסיכום
בניית אתר אינטרנט יכולה להיות החלטה גורלית של החנות ובעל החנות. ההחלטה הינה החלטה חשובה ואין לקחת אותה ללא כובד ראש. כמובן שלא כל בניית אתר אינטרנט יניב תוצאות טובות. לכן פירסמתי מאמרים אחרים אשר מדברים על הליכים נוספים בעת בניית אתר ולאחריו כגון, עיצוב האתר, קידום האתר במנועי החיפוש, וחשיפתו לכמה שיותר גולשים.
מקווה שעזרתי